Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ozi
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 14:24, 09 Cze 2009 Temat postu: Prawa Konsumenta |
|
|
Nie wiem czy kogoś mogą interesować prawa lub ich nie zna no ale jak coś to skasujcie temat ostatnio rozmawiałem z Rzecznikiem Praw Konsumenta i pare rzeczy się dowiedziałem
-Witam mam pytanie czy jeżeli zamówie coś przez kuriera opłata za pobraniem i kurier mi przywiezie paczke, to czy mogę powiedzieć mu żeby poczekał (w tym czasie otworzyć paczke sprawdzić czy jest w niej to co chciałem i czy działa)? Jeżeli tak to czy ma obowiązek wtedy poczekać czy to już jedynie dobra wola? I jeszcze co jeżeli okazuje się ze to co przyszło nie działa właściwie?
Kod: | Zgodnie z prawem pocztowym:
Art. 58. 1. Z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania powszechnej usługi pocztowej przysługuje odszkodowanie:
1) za utratę przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż pięćdziesięciokrotność opłaty pobranej przez operatora publicznego za traktowanie przesyłki jako przesyłki poleconej;
2) za utratę paczki pocztowej - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż dziesięciokrotność opłaty pobranej za jej nadanie;
3) za utratę przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości żądanej przez nadawcę, nie wyższej jednak niż zadeklarowana wartość przesyłki;
4) za ubytek zawartości lub uszkodzenie paczki pocztowej lub przesyłki poleconej - w wysokości żądanej przez nadawcę lub w wysokości zwykłej wartości utraconych lub uszkodzonych rzeczy, nie wyższej jednak niż maksymalna wysokość odszkodowania, o którym mowa w pkt 1 lub 2;
5) za ubytek zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości utraconych rzeczy;
6) za uszkodzenie zawartości przesyłki z zadeklarowaną wartością - w wysokości zwykłej wartości rzeczy, których uszkodzenie stwierdzono.
2. Odszkodowanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 5 i 6, nie może być wyższe niż zadeklarowana wartość przesyłki.
Dla celów dowodowych powinna być taka możliwość. Praktyka pewnie jest jednak inna. Myślę, że można jednak domagać się obecności pracownika poczty przy otwarciu paczki. |
Uważam że jak najbardziej powinien poczekać
Jeżeli interesują was takie rzeczy to niech ktoś da znać wrzuce tu jeszcze coś bo szkoda żebym pisał jak się nie przyda i będzie skasowane;)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Ozi dnia Wto 14:24, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kudlata1978
Dołączył: 12 Maj 2009 Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Wto 14:56, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Generalnie wygląda to tak, że możesz otworzyć przesyłkę po podpisaniu listu przewozowego, a kurier musi poczekać. Potem, jeśli zawartość jest niezgodna z zamówieniem, możesz odmówić przyjęcia przesyłki i odpowiednią informację umieścić na liście przewozowym. Jeśli natomiast przesyłka jest uszkodzona, to kurier musi wypełnić specjalny druk reklamacyjny. W zależności od uszkodzenia reklamację rozpatruje firma kurierska, albo nadawca przesyłki.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kudlata1978 dnia Wto 14:57, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ozi
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 15:06, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
przepraszam czemu zwracasz sie z tym do mnie? P przeciez ja to wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Świeży
Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 442
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Grodzisk Mazowiecki
|
Wysłany: Wto 15:23, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
ja tam sie nieznam-ale z tego co wiem w uslugch poczty polskiej jest takie cos ze mozna otworzyc paczke przy listonoszu i ja potem wrocic tylko jak jest napisane na tej karteczce co jest w srodku i to listonosz ocenia czy to jest to, moze cos przekrecilem ale ogolnie jest takie cos czyli raczej nie mozna tego zrobic jak takie cos nie bedzie wczesniej wpisane na tym kwicie....
a drugiej strony rozumiem ze ten artykul to odpowiedz od tego z konsumentow-w takim razie dobry jest teks "Myślę, że można jednak domagać się obecności pracownika poczty przy otwarciu paczki."-taka osoba chyba powinna sie znac a nie domniemac....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ozi
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 15:32, 09 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
wiesz nasze prawo jest zagmatwane To odp oczywiscie rzecznika zreszta spytaj prezydenta o prawo albo policjanta... nie wiem interesuja was takie rzeczy czy nie pisac nic wiecej?
Aha ogolnie to wlasnie zawsze jest spor czy listonosz musi poczekac czy nie Ale z tego raczej wynika ze wlasnie powinien bo trzeba miec swiadka gdy cos jest zle... wkoncu gdzie zlapiesz tego listonosza i kwit o tym ze to nie to czy cos w tym stylu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bobson
Dołączył: 22 Paź 2008 Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: GRODZISK MAZOWIECKI
|
Wysłany: Śro 4:36, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Wtrącę się trochę.
Jeśli chodzi o usługi Poczty Polskiej to istnieje coś takiego jak przesyłka o zadeklarowanej wartości, której listonosz nigdy Ci nie przyniesie - no chyba, że masz wujka Kazimierza lub ciocię Kazimierę za listonosza to jakoś idzie to załatwić. Idziesz jednak z awizo na pocztę i tam możesz - nie musisz jej otwierać przy pani z okienka ale jeżeli odejdziesz nie rozpakowywując i okaże się, że jest coś nie tak to -jest już za późno. I w tym momencie zostajesz następnym wkur...onym klientem poczty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Ozi
Administrator
Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 395
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 6:25, 10 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
No w kazdym badz razie ma poczekac kurier (z DPD) wczoraj mowil ze czesto sie zdaza ze ktos ich prosi o to aby poczekali chwilke i to nie problem
Dac artykul o tym ze jak po 30dniach sklep nie wysle zamowienia to umowa jest niewazna ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|